How to be an explorer of the world

 exploration # 7  world of color

”Collect paint chips from a paint of hardware store. Find colors you respond to in the world. Attempt to match them using the chips. ( you can also match the colors using a portable paint set.) Make notes of where you saw the colors. Alternate: document colors from your favorite books, your dreams, your memories.”

Het resultaat van de opdracht:

IMG_3598 (1)

Je staat er eigenlijk niet bij stil ,tenminste ik niet, dat een kleur zo veel herinneringen, gevoelens of geuren naar boven kan halen. Mensen maken ontzettend veel verbindingen en willen het liefst dingen vertrouwd aan laten voelen. Ik werd blij van de zoektocht, kleuren maken mij blij. Ik heb denk ik een uur in de doe-het-zelf-zaak de GAMMA heb gestaan. Daarnaast ben ik me er ook van bewust dat een wereld zonder kleur niks te bieden heeft. Door kleur onderscheid je jezelf van andere.

 

source: book ‘ how to be an explorer of the world’ Kerri Smith

Leave a Reply

