Quality of life: involvement

Bedrijven, producten en ervaringen dragen vaak bij aan de kwaliteit van leven van een persoon.

Zo spelen de gevonden coolhunts in op materieel welzijn. Een trui van Abstract_ of een knuffel van de Ikea zijn producten die consumenten graag willen om uniek te zijn. Men kan zich voldaan voelen, hiermee zou een product of dienst in spelen op het emotionele welzijn.  Een bedrijf als Wasbar staat meer voor sociale betrokkenheid en activiteiten. Een plek waar men iets kan drinken of eten met geliefde draagt bij aan het sociale onderdeel van kwaliteit van leven. Ook is bekend dat kwalitatief eten en drinken gelukkig kan maken. Verder kunnen consumenten met de game ‘ battle for big blue’ steun betuigen aan de vervuiling van de oceaan. Je krijgt er een goed gevoel bij en vermaakt jezelf ondertussen met een leuk activiteit. Toch blijft het fysieke welzijn een beetje op de achtergrond binnen deze coolhunts. Hier kunnen mensen zelf iets moois van maken. Dit kan bijvoorbeeld door een dagje weg te gaan en Wasbar te bezoeken of om het product op te halen.

Deze producten of diensten kunnen dus een mooie bijdrage geven aan de kwaliteit van leven.

conceptingbinnenwerkdefinitief-43-638

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s