Quality of life: shifting identities

Dit blok heeft veel mogelijkheden gegeven op het gebied van kwaliteit van leven. Vooral je kijkt naar het emotionele en sociale aspect. Mensen zijn op zoek naar status en eigenwaarde, meer dan voorheen. Campagnes als ‘ Find your magic’ en ‘ we are #WomenNotObjects’ spelen hier op in. Het gaat om prestaties, niet om wat je bezit. Het gaat niet om je uiterlijk maar om je eigenwaarde. Zo laat de reclame van AXE zien dat je geen sixpack hoeft te hebben om erbij te horen maar dingen doen waar je goed in bent en dit delen met de maatschappij. Veel vrouwen worden als een object neergezet maar blijf je eigenwaarde houden. Je zal beter in je vel zitten en zo een stukje kwaliteit van je leven verbeteren. Materiële behoeften is lang niet alles. Het hebben van respect voor de moslim cultuur heeft ook te maken met emotionele wellbeing. Wanneer er een gehele collectie aan jouw cultuur wordt gewijd, is dit een teken van respect. Vrouwen die ‘ verplicht zijn een hoofddoek of hijab te dragen, kregen steun van Dolce & Gabbana. De twee ontwerpers scheppen een soort band met de moslimcultuur. Dit verbetert de sociale wellbeing. Net als de boekenclub van Emma Watson. Waarbij contacten kunnen worden gelegd tussen mensen met dezelfde mening. Een platform waarbij deze meningen kunnen worden gedeeld en mensen actief boeken kunnen lezen. Deze sociale betrokkenheid heeft ook invloed op de kwaliteit van leven.

conceptingbinnenwerkdefinitief-43-638

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s