How to be an explorer of the world

exploration #15

record everything you consume or everything you purchase  in one day/week.

 

Ik heb gekozen voor ‘wat consumeer ik in een dag?’

Hieronder staan foto’s van wat ik consumeer qua eten.

Schermafbeelding 2016-06-01 om 23.27.30

Daarnaast heb ik 4 wattenschijfjes, deodorant, ongeveer 10 toiletpapiervelletjes, een klein beetje zeep, inkt in mijn pen, papier, elektriciteit in mijn huis, water voor 12 minuten douchen,  een dotje shampoo en conditioner, een theelepel grootte reinigingsproducten voor mijn huid, een vleugje mascara, mijn wenkbrauwpotlood,  3 keer lippenbalsem en 8 post-its.

Waarschijnlijk ben ik wat dingetjes vergeten. Dan zie je pas dat consumeren vanzelf gaat. Je hebt niet door als je het lichtknopje aandoet, je elektriciteit aan het verbruiken bent. Ookal weet je wel dat dat gebeurt, je vind het ‘normaal’. Ik ben 17 januari 2016 maar liefst 48 keer ‘aan het consumeren geweest’. Een mens verspilt enorm veel dingen op een dag. Het grappige is dat veel van die producten in je dagelijkse routine zitten. Hoeveel velletjes toiletpapier zou je wel niet per jaar verbruiken?

 

source: How to be an explorer of the world – Keri Smith

 

Leave a Reply

